Zkusil jsi malé sprity z her? http://www.spriters-resource.com/ds/pkmndiamondpearl/sheet/32113
Sprites do Pokémoní hry typu Mario
Informace
Tož budu dělat novou Pokémoní modifikaci starý DOS hry Mario.
- Datum vytvoření
- Po 28. 02. 2011
- Poslední změna
- Ne 06. 03. 2011
- Dlouhý popisek
- Takže po dlooouhý době sem se rozhodnul vrátit se k vytváření Pokémoní hry, založené na legendární DOS hře Mario, kterou asi většina z vás někdy viděla.Informace o původním Mariu najdete tady: http://www.wieringsoftware.nl/mario/index.htmlMožná ste narazili na verzi, která měla 4 levely a ten poslední nešel dohrát. Ta dokončená verze má 6 levelů a je od ní k dispozici zdarma i zdrojový kód, což znamená, že je možno ji měnit až do úplných základů :)Můj první pokus o Pokémoní Mario začal na jaře 2007. Povedlo se udělat jeden level a změnit nějakou tu grafiku, dokonce i naprogramovat tam 3 další Pokémony (Kecleon, Ditto a Charmander), ale v tom 1: levelu sem použil jen Charmandera, a to jen na ultratajným ostrově ;)O zdrojovej kód prvního Pokamaria sem už dávno přišel, ale spustitelná verze mi zůstala. Pokud si chcete zahrát, je ke stažení na http://lugigalerie.wu.cz/pokemario/pikamario.zipMůžete se i kouknout jak to vlastně vypadá: http://www.youtube.com/watch?v=1H7pZMVL6ZwVe videu je i Charmander, Kecleon a Ditto, ale ty sem hexadecimálně vložil do toho spustitelnýho souboru, takže sem si tím ten level trochu rozprasil. Proto ke stažení dávám tu původní verzi, kde je jen Charmander. Pokud ho někdo najde, tak je dobrej :)A důvod, proč tohle tady zakládám je ten, že od včerejška pracuju na nový verzi, úplně od začátku, kde bude hodně Pokémonů a snad i hodně levelů. Do obrázku budu postupně přidávat grafiku, která se ve hře objeví.Většinou jde o upravené sprity Pokémonů z různých ostatních her, ale s vlastnoručním doupravením a dokreslením dalších obrázků animace. Nix extra originálního v grafice zatím není, ale Pokud by i někdo z vás měl zájem se přidat, mslím že to bude možný :)
- Klíčová slova
- Cubone, Ditto, hra, Charmander, Kecleon, mario, Pichu, Pikachu, Raichu
- Umístění
- Ateliéry
- Oblíbenost
Komentáře
Prosím, přihlaš se. Pak můžeš přidávat komentáře.
(Jak? Podívej se do pravé lišty)
Pá 01. 04. 2011, 15:20:33
Lugia010719d1
Zatím to ještě neumřelo :) nedávno sem v malování připravil sprites od Great Ball, Ultra Ball a Master Ball..
sprites přímo z her použít nešlo, protože to bylo moc velký, takže sem vzal ten Pokébal co tam mám a začal překreslovat
Út 15. 03. 2011, 22:24:37
Lugia010719d1
TaK ty modrý otazníky to už umí taky.. na řadě je pár bonusů a změna ježka na Cyndaquila.... ale myslím že to teď budu muset minimálně na tejden odložit, protože se zase blíží období projektů
Pá 11. 03. 2011, 01:11:27
En-Cu-Kou
*sigh*
Piráty, kteří používají prošlou zkušební verzi programu bez ohledu na licenci, upozorňuju že tohle téma na Galerii nepatří.
Čt 10. 03. 2011, 13:09:41
En-Cu-Kou
Ehh... Jestli nepoužíváš nějaký verzovací program tak to rychle naprav – to je jedna z věcí co tě na programátorské škole bohužel nenaučí, ale která je fakt potřeba ^^;
A k RAR jako formátu mám značné výhrady, vzhledem k tomu že RARovací progam stojí €30, a existuje spousta alternativ (7z, zip, tbz).
A ne, Galerie není na zálohování, i když dokončený program sem dát můžeš (podobným způsobem jako Aston hudbu). Na zálohování je onen Github :)
Čt 10. 03. 2011, 00:51:35
Lugia010719d1
Tož se nám toho dost změnilo
Next on the list: modrej otazník, fungující jako náhodnej generátor bonusů
St 09. 03. 2011, 22:32:29
Lugia010719d1
ok :D
a co kdyby měla Pokegalerie možnost uploadnout soubory (třeba RAR) na zálohování? ;)
St 09. 03. 2011, 22:27:37
Lugia010719d1
ECK: no a hrabal by se v tom kódu někdo? :D
uploadnout ten kód někam můžu, ale nevim jestli se najde vůbec někdo další, kdo by se v tom vyznal.. ani já se v tom ještě úplně neorientuju.
Ale spíš by sem potřeboval pomoc s vytvářením levelů..
stačí když to někdo nakreslí, a já to pak nějak přepíšu.. kdyby sem tu vysvětloval, kolik bajtů má bejt na jeden řádek, a že některý se maj zapisovat jako hexadecimální hodnota, protože to kódování neumí, tak by mi pak s tím nemohly pomáhat třeba děti ^^
St 09. 03. 2011, 15:33:24
En-Cu-Kou
Lugia: Dej zdrojáky na github, launchpad, gitorious, bitbucket nebo prostě někam kde se pak dá spolupracova....
... a já bych se měl dokopat k tomu, abych to samý udělal s L/D ^^;
St 09. 03. 2011, 08:15:32
Lugia010719d1
Voltorb: ok, tak mi naprogramuj to, že pokud skákající Pokémon narazí do bumpujícího bloku a Pichu/Pikachu/Raichu na něm zrovna stojí, tak nadskočí (Pichu/Pikachu/Raichu) :D
St 09. 03. 2011, 06:27:06
Lugia010719d1
jj, celý je to v Turbo Pascalu, což po školních projektech v C je zajímavá změna. původně sem přemejšlel o tom, že by sem to zkusil naportovat na C, ale na to ještě nemám
Út 08. 03. 2011, 23:28:19
Lugia010719d1
malá ukázka toho, v čem se právě teď hrabu (doufám že se to v komentáři nějak nezdeformuje):
{if (PlayerX1 < X + W) and (PlayerX2 > X) and
(((Data.Mode [Player] in [mdSmall,mdLarge]) and (PlayerY1 = Y))
or ((Data.Mode [Player] = mdFire) and ((PlayerY1 + 14) = Y))) then
begin
Beep (2420);
PlCounter := 0;
PlStatus := stJumping;
PlayerYVel := -15;
{PlayerY1 := PlayerY1 - 20;}
Út 08. 03. 2011, 18:36:56
Lugia010719d1
ne, nedotkla, vždyť sem napsal jen, že to, co tam je teď už je ověřený jako že to funguje, a že časem to možná změním na jiný sprity.. a že děkuju za nápad ;)
Út 08. 03. 2011, 18:15:06
Mightyena Yena
Tak to pořád nemění nic na tom, že je IMO divný a chtělo by to jej předělat ^^ A je to tu snad proto, a jako WIP, ze je to WIP a ze by tu meli lidi komentovat co jim prijde ok/ne ok .. nebo uz se mozna pletu, FA se stava zajimavym mistem.
Takze se omlouvam, ejslti jsem se te dotkla, jen rikam, co mi prijde a nemusis to nutne menit, ze.
Po 07. 03. 2011, 19:07:48
Lugia010719d1
Mightyena: já na většinu Pokémonů používám overworld sprite z HG/SS, ale Dungeon by možná taky šel použít :) Dík za nápad.
BTW tenhle Raichu už v jedny Mario hře byl, a fungoval ^^
U složitějších a lepších obrázků hrozí třeba to, že se to nevejde do velikostního limitu nebo to bude mít moc barev.
No nikdo neříkal že podoba obrázků tady na spritesheetu je konečná ;) je možno upravovat a editovat, a třeba časem bude možný dělat i větší obrázky, pokud zjistím kde všude se v kódu definuje na jakejch souřadnicích to co dělá..
Po 07. 03. 2011, 15:09:13
Mightyena Yena
Ten Raichu je dost divný, nebylo by lepší ho nahradit tím z Dungeon?
Po 07. 03. 2011, 13:55:56
Lugia010719d1
Pokud by se někdo divil, proč tu kecám o tom, že něco programuju, a přitom to tu není nikde ke stažení:
Hratelnou ukázku sem přidám, až Pikamario2011 bude mít všechno, co bylo ve verzi 2007... Takže ještě pár úprav musím udělat:
Přidat Kecleona, Přidat Ditta, přidat random otazníky, nastavit skákatelnost nepřátel na note block, a vyřešit některý případy, kdy rozbití bloku naruší obrázek za ním.
Ne 06. 03. 2011, 22:20:37
Galerie
Lugia010719d1 nahrál novou verzi obrázku. Stará verze je k dispozici zde.
Čt 03. 03. 2011, 17:04:54
Lugia010719d1
Shayla: teoreticky i Sandslash, ale mám v plánu udělat z jeho umírající verze (obrácený upside down a letící se zvýšenou gravitací do strany) něco, co při kolizi s Pikachu způsobí cdHit... a na to se mi právě hodí to, že Cyndaquil má na zádech plamen. A další sranda je, že ježek se v původním kódu jmenuje Red, takže Cyndaquil není barevně zas tak daleko ;)
St 02. 03. 2011, 21:15:56
Lugia010719d1
So... povedlo se mi dneska během několika úmornejch hodin hexadecimálním editorem z binárního exe souboru ty verze 2007 vykuchat data toho 1. levelu, a po dlouhý bitvě s textovým editorem, [kterýmu se nelíbil znak s hex. hodnotou 0x88 a úspěšně mi ho měnil na otazník, což mělo za následek otazníky poházené po zemi tam, kde měla bejt želva (budoucí Cubone)], a zvýšení konstanty určující maximální velikost levelu z asi 200 na 790 (záhadně nějvyšší číslo, který mi kompilátor uznal.. přitom to není rozsah ani Byte, ani Word/Integer o.o) tu mám level, kterej by mi jinak trvalo postavit od nuly určitě víc než tejden :D
St 02. 03. 2011, 20:40:14
Lugia010719d1
jj, ale musím něco dát i místo červený želvy.. červenýho Cubona těžko.. takže asi Turtwiga.. Squirtle by se sice hodil, ale sprity co mám k dispozici na to nejsou moc dobrý..
St 02. 03. 2011, 15:52:52
Raichátko
miesto zelvy bude cubone a ked sa nanho skoci tak tam ostane miesto krunyra len ta lebka.. ako to mas na obrazku
St 02. 03. 2011, 09:21:26
Lugia010719d1
Teď mě napadlo, že vyšší Bally se vlastně na život asi hodí nejvíc, protože místo coinů mám Pokébally a život je i za 100coinů. So Great Ball bude odpovídat 100 Pokéballům
Út 01. 03. 2011, 23:45:17
Lugia010719d1
no.. Revive a Max revive vzhledem připomínaj spíš hvězdu, to by se možná hodilo na dočasnou nesmrtelnost.. ale tematicky by se na to hodil spíš repel :P
na ty životy teda asi použiju Great Ball, atd..
Út 01. 03. 2011, 23:21:03
Lugia010719d1
Random question:
Co mám dát jako věc, za kterou získám extra život? Napadá mě Master Ball, ale bude pak ještě věc, která přidá 2 životy, a možná ještě vyšší.. a vyšší ball než Master pokud vim není..
Út 01. 03. 2011, 23:11:47
Lugia010719d1
Tak už to tu je i s Light Ballem :)
Thunderstone až zejtra.. ten je moc velkej a asi kvuli němu budu muset hrabat i do zdrojovýho kodu, ne jen do grafiky.
Út 01. 03. 2011, 22:31:10
medvidek
Vypada to hodne zajimave :) pockam si az budou vsechny ty upravy a vsechno hotove pak si s radosti zahraju :)
Út 01. 03. 2011, 22:15:21
Lugia010719d1
aksile11: no na bossy už sem myslel, ale trenér to asi nebude...
Asi v množině hodnot jednoho bajtu (0..255) rezervuju 4 nebo 5 hodnot pro script block, tzn. v každým levelu se při vyhodnocení toho jednoho bajtu provede něco jinýho :D
takže pokud budu mít level, kterej má 2 mapy (nad zemí a pod zemí), tak v jednom levelu může bejt teoreticky 8 až 10 jednorázovejch věcí (boss nebo jiný kraviny... např že při bouchnutí do otazníku se začnou v levelu náhodně objevovat jiný otazníky nebo z nebe začnou pršet žáby a porostou hrábě.. to už je jedno :D )
BTW chtělo by to vymyslet i nějakej příběh.
Út 01. 03. 2011, 19:41:22
aksile11
Hele a nějáký boss by mohl být nějáký trenér házející pokébally :DD
Út 01. 03. 2011, 19:13:55
Lugia010719d1
Light Ball i soothe bell jsou oba zajímavý nápady :) Nejdřív zkusím ten Light Ball a uvidím.. dík :)
a s Thunderstone na Raichu počítám už od roku 2007.. O zdrojáky sem přišel těsně před přidáním Tunderstone
místo kytky.
Út 01. 03. 2011, 17:33:51
Lugia010719d1
Shayla: dobrej nápad :)
Já sem teda místo ty ryby chtěl udělat Goldeen, ale možná nakonec bude možný obojí...
BTW zkus vymyslet i co má Pichu sebrat, aby se zvětšil na Pikachu.. Zatím tam mám srdíčko jako happiness, ale graficky mi tam do ty hry nějak nesedí :/
Út 01. 03. 2011, 16:42:01
Shayla
Diobrý by bylo,kdyby tam místo těch ryb skákali Magikarpové a místo tý žroucí kytky tam byla Carnivine :D
Út 01. 03. 2011, 13:02:19
Galerie
Lugia010719d1 nahrál novou verzi obrázku. Stará verze je k dispozici zde.
Po 28. 02. 2011, 19:44:53
Lugia010719d1
Raichátko: podstata secretů je v tom, že jsou tajný a na většinu z nich narazíš jen náhodou ;)
Hra se dá vyhrát (i PROHRÁT!) i bez nich :D I když přiznávám, že tajný místa zabíraj dost velkou část toho levelu. Takže challenge pro mariomaniaky: hledejte tajný místa :)
Po 28. 02. 2011, 19:28:57
Raichátko
Ja som sa k PikaMariovi uz vyjadrila :) sikovny si, je to super hra.. akurat jak som povedala tak pre bezneho hraca je to trochu nehratelne kedze nema ponatia o vsetkych tych secretoch.. ked to robis teraz odznovu tak ich tam skus dat menej alebo aspon nech su lahsie dosiahnutelne ;)
Po 28. 02. 2011, 15:07:07
Darkan the Umbro
WoW teď si to hraju,ale je to supr,jenom mi dlouho trvalo než jsem našel jak se skáče-alt...ale jinak si to i v téhle verzi zaslouží fav :)
Po 28. 02. 2011, 11:51:18
Galerie
Tento komentář vymazal En-Cu-Kou. Většina uživatelů ho neuvidí. Po 28. 02. 2011, 18:11:33.
Lugia010719d1 nahrál novou verzi obrázku. Stará verze je k dispozici zde.
Lugia010719d1