pikachu.cz >> PokéGalerie >> Galerie >> raikounek >> shaymin >> Celokuk
raikounek

shaymin (Celokuk)

Informace

Datum vytvoření
Ne 25. 10. 2009
Dlouhý popisek
Klíčová slova
Shaymin
Umístění
Ateliéry
Oblíbenost
 pikačové

Komentáře

Prosím, přihlaš se. Pak můžeš přidávat komentáře.
(Jak? Podívej se do pravé lišty)
Út 27. 10. 2009, 20:18:55
[Avatar]

Rukario Nakamura

Pochopitelně jsem nemyslel na VIP členy, když jsem mluvil o kvalitním dlouhém popisku i u těch sebekrásnějších obrázků. Konec konců, VIP na žádné schválení čekat nemusejí, takže je to jen na nich, co si tam napíšou. Ale příkladem pro ostatní by být mohli ^^;
Jinak souhlas, sečteno podtrženo, pro ty, kteří se teprve učí je bezespornou výhodou, mít k obrázku připojen kvalitní dlouhý popisek. Jednak si tak už sami mohou uvědomit, co dělají špatně. Druhak je pro nás zkušené kritiky snažší těmto lidem pomáhat, protože díky dobrému popisku již víme, na co se zaměřit a také to může pomoci i při samotném pochopení obrázku. Může se totiž stát, že se objeví obrázek, který bude na první pohled vypadat divně, takže moc neosloví. Ale když se v popisku dozvím proč ten obrázek vypadá tak jak vypadá, může to pomoci jeho přijetí či lepší známce.

Út 27. 10. 2009, 19:47:12
[Avatar]

En-Cu-Kou

Mno, řekl bych že tohle musím trochu doplnit.
Odjakživa jsou dva druhy kreslířů: jednak ti, kteří se tu učí kreslit, a jednak ti, kteří už to umí a vystavují tu svoje díla (tihle jsou známí jako VIP).
Ty informace, které chceme v popisku, slouží hlavně k lepšímu učení: donutí autora se nad obrázkem zamyslet a hledat silné a slabé stránky svého díla, což je důležitá schopnost každého umělce. Proto je vyžadujeme u lidí z té první skupiny.
Dokonalý obrázek ale mluví sám za sebe, proto opravdu povedené obrázky nemusí mít předepsaný popisek. A to i proto, že někteří nekreslí hlavně pro Galerii, ale třeba na deviantArt nebo jinam, a nemá cenu je nutit něco psát aby to mohli dát i sem.
A speciálně pro filozofa – o tom, který obrázek patří do které kategorie, rozhoduje vedení stránky, tak jako má každá galerie kurátora, a tohle rozhodnutí samozřejmě není a nemůže být objektivní.

Po 26. 10. 2009, 18:56:59
[Avatar]

Rukario Nakamura

Ne, takhle to pochopitelně není. Prvořadý je samožřejmě obrázek, jeho samotná kvalita, provedení, originalita atd... Ale také popisek je důležitý, jednak z důvodů, které tady už zmínil EnCu a také proto, že kvalitní popisek = autor o tom co tvoří přemýšlí a není mu tedy jedno, co sem přidává. A jak už možná víte, nechceme přijímat obrázky, které se samotnému autorovi vůbec nelíbí, nebo jsou mu úplně ukradené.
Našim cílem tedy je, aby nejen obrázky vypadaly dobře, ale aby také popisky za něco stály. Protože úroveň galerie se neměří jen podle kvality uměleckých děl tam vystavených, ale také podle kvality informací k jednotlivým dílům. A kdo jiný než autor sám, může podat o obrázku veškeré užitečné informace...?
Tenhle obrázek jsem přidával, protože je raikounka zatím nejpovedenější a autor se řídil mou radou ohledně kompozice obrázku a tu napravil celkem rychle. Ale to byla jen taková výjimka pro nového člena komunity, který tu zatím nic pořádného neměl. Pro všechny ostatní a nyní už i pro raikounka platí:
Nebude-li obrázek doplněn o kvalitní dlouhý popisek, přidán nebude!
To ovšem neznamená, že by se autoři měli více soustředit na popisek než na samotný obrázek. Páč první na co se díváme je samotný obrázek. Takže opravdu škaredé obrázky nebudeme přijímat vůbec, ač by měly sebelepší popisek
Tímto bych chtěl také všechny ostatní moderátory požádat, aby se toho drželi i kdyby šlo o sebekrásnější obrázek, protože ti lepší kreslíři by přeci měli jít příkladem ^^

Po 26. 10. 2009, 18:38:10
[Avatar]

Swampy

filozof: souhlasím.

Po 26. 10. 2009, 18:32:14
[Avatar]

filozof

hmm, tak vy hodnotíte obrázky podle popisků. jen aby pak kreslíři nezačali kašlat na zlepšování kresby a nezačali se orientovat na zlepšovnání slohu, protože zjistí, že nehledě na to jak kreslí se jim to vyplatí víc...:/

Ne 25. 10. 2009, 18:13:52
[Avatar]

Miju Bery

Pokud to nemá u nováčků smysl, ti, co sem chodí delší dobu a něco umí, na to trošičku "kašlou", kdo to pak má vypisovat?

Ne 25. 10. 2009, 18:11:45
[Avatar]

Rukario Nakamura

Bery: nějak nechápu, co jsi mi tím chtěl říct ...

Ne 25. 10. 2009, 13:12:19
[Avatar]

En-Cu-Kou

R: Možná, ale přece jen je to donutí se nad tím obrázkem aspoň trochu zamyslet.
Naučit se hodnotit vlastní obrázky je docela důležitá věc, jak to zvládneš tak už pak nemusíš spoléhat na kritiku, a mnohem líp se naučíš kreslit.
A taky to docela zabraňuje opakování stále stejných chyb – napsat ke třem obrázkům po sobě že se zase nepovedlo to samé je trochu trapné.
Obrázky s neříkajícíma popiskama se snažím nepřijímat. Netuším jak jsi mohl přijmout tohle.

Ne 25. 10. 2009, 13:00:32
[Avatar]

Miju Bery

Rukario, a kdo ty otázky asi tak má vypisovat?

Ne 25. 10. 2009, 12:58:49
[Avatar]

Rukario Nakamura

Ty EnCu, já myslím, že ty popisky asi začnem ignorovat, protože většina začínajících autorů je k obrázkům stejně nepřidává a když je vyzveš k tomu, aby něco napsali, většinou to skončí u takového toho "Co se mi povedlo?...nwm no asi všecko/nic. Co se mi nepovedlo?...nwm možná trochu tohle nebo trochu tohle...nebo všecko. Čím jsem se inspiroval?...ničím/pár obrázky z netu" a takové popisky jsou úplně k ničemu, stejně jako by tam vůbec žádné nebyly.


Stránky:
 [1-10]   11-18 >>   >>>   
Počet komentářů na stránku:
3   5   [10]   20   50   100